Parta z českého Humanoid wake teamu se spolu s kámošema sešla v Praze a vyrazila na kruhový trénink pod vedením spolumajitele Freshkruháče Michaela Hladníka. Průběh tréninku nezapomněli zaznamenat a vy se teď z videa krátkého rozhovoru a  můžete nechat inspirovat k pořádné přípravě na letní sezónu...

Ahoj Michale, řekni nám prosím na úvod pár slov o sobě a o FreshKruháči...
Čau, jmenuju se Michal Hladník a je mi 25 let. Už od 18 se věnuju cvičení a posilování. Ze začátku to bylo spíš jenom pro vlastní potřeby, kdy jsem se snažil změnit to, jak vypadám. Zhruba před 3 lety jsme se začal sportu věnovat více profesionálně, jelikož jsme s klukama, Honzou a Danem, založili FreshKruháč. FreshKruháč vzniknul trošku netradičně, když jsme si na vysoké škole měli vybrat předmět podnikání a jediný, co jsme pořádně s klukama uměli, bylo cvičit, tak jsem začali dělat kruháče. Nejdřív pro naše kamarády a následně se k tomu začalo nabalovat čím dál tím víc lidí, které jsme znali pouze od vidění. Takhle vlastně vzniknul celý Freshkruháč. Co to vlastně ten Freshkruháč je? Jedná se o intervalový trénink, který se nejčastěji skládá z 10 stanovišť na procvičení celého těla, s pomůckami nebo vlastní vahou.

Na wakeboarding zaměřený kruháč k vám dorazila parta z českého Humanoid wake týmu. Jaký jsi zvolil styl kruháče tak, aby to bylo co nejlepší pro potřeby wakeboardingu?
Pro wake trénink jsem volil kombinaci cviků jak silového, tak dynamického typu. Tréninkem jsem se snažil simulovat situace, které normálně nastávají při ježdění na wakeu. Zaměřil jsme na posílení středu těla pro udržení rovnováhy, posílení rukou při jízdě na vleku, posílení zad k lepšímu postoji při tahu vleku a v poslední řadě jsem nesměl zapomenou na nohy, kde jsme se snažili zlepšovat sílu a dynamiku pro jejich lepší práci u triků. 

Co si myslíš, že jsou základní věci, které by měl každý wakeboarder dělat, aby si udržel dobrou fyzičku na ježdění a neunavil se po pár kolečkách na vleku?
Rozhodně bych každému doporučil zařazovat další cvičení, které pomůže v dalším rozvoji. Nebál bych se zařazovat posilovnu nebo právě kruháče, které se snaží zlepšit výdrž tak i sílu.

Máš nějaké tipy jak se dobře zahřát a protáhnout před tréninkem nebo samotným ježděním?
Na zahřátí bych doporučil buď krátké sprinty, které pomohou nastartovat i centrální nervovou soustavu, nebo lehké rozskákání v podobě panáků a růžných modifikacích, které pomohu i k prvnímu protažení před výkonem. Jako protažení před ježděním bych doporučil dynamický strečink, jedná se o protažení, kdy provádíme rychlé kontrolované pohyby v přirozeném rozsahu, například se může jednat o takzvaného "Tibeťana", který pomáhá rozhýbat celé tělo.

Ještě nám na závěr řekni, jak to u vás funguje? Může člověk jen tak dorazit na vypsaný kruháč, nebo je potřeba se dopředu registrovat?
Trénink je potřeba si dopředu rezervovat, jelikož časy jsou dost plné, takže přijít na blind se nevyplácí. Registrace na trénink probíhá přes naši aplikaci, která běží u nás na Facebooku, kde si člověk může vybrat čas a druh tréninku, na který chce dorazit. Pro všechny máme první vstup zdarma, aby nekupovali zajíce v pytli a aby věděli, co je příště čeká. Všechny infomace o tréninkách i Freshkruháči jsou k nalezení na našem webu.